W dniach od 9 do 11 listopada studenci Wyższej Szkoły Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu wraz z duszpasterzem ojcem Benedyktem Cisoniem udali się na wspólne pielgrzymowanie do Matki Bożej Miłosierdzia.

Pierwszy dzień poświęciliśmy na zwiedzanie Wilna. Nie mogliśmy przejść obojętnie obok zapierających dech w piersiach widoków. Pod opieką pani przewodnik zobaczyliśmy, a także usłyszeliśmy wiele ciekawostek na temat miejsc i kościołów, które mieliśmy okazję podziwiać. Zobaczyliśmy między innymi kościół św. Piotra i Pawła, Katedrę, Ostrą Bramę oraz polski kościół św. Ducha. Przeszliśmy również drogą miłosierdzia, ponieważ odwiedziliśmy miejsca, które są szczególnie ważne dla kultu Bożego Miłosierdzia. Byliśmy w domku św. Faustyny. W miejscu tym siostra miała widzenia Pana Jezusa oraz zaczęła pisać dzienniczek. Następnie udaliśmy się do kościoła Miłosierdzia Bożego, gdzie znajduje się oryginalny obraz. Końcowym punktem naszej drogi było hospicjum, gdzie znajdowała się pracownia malarska, w której malowany był wizerunek Pana Jezusa. Nasze pielgrzymowanie miało miejsce w czasie dni Opieki Matki Bożej z Ostrej Bramy, dlatego na koniec pierwszego dnia naszej pielgrzymki wzięliśmy udział w uroczystej Mszy Świętej, która otwierała te dni.

Drugi dzień postanowiliśmy spędzić z naszymi rodakami mieszkającymi w Trokach. Uczestniczyliśmy w uroczystej Mszy Świętej z okazji odzyskania przez Polskę niepodległości. Następnie udaliśmy się na wspólne świętowanie, gdzie mogliśmy zobaczyć pokazy walki, a także stroje polskiej husarii. W tej miejscowości również czekało nas wiele do zobaczenia. Podziwialiśmy piękną zabudowę, a także zwiedziliśmy zamek trocki.

Ostatni dzień był dniem niezwykle uroczystym, wzięliśmy udział w XXV Sztafecie Niepodległości. Studenci przebiegli około 5 km na cmentarz na Rossie, aby tam wspólnie z rodakami przy Mauzoleum Matki i Serca Syna odśpiewać Hymn Polski, a także oddać hołd wszystkim poległym za ojczyznę.

Nasze pielgrzymowanie zakończyliśmy 11 listopada. W drodze do Torunia postanowiliśmy uczcić naszych Narodowych Bohaterów i wspólnie śpiewaliśmy pieśni patriotyczne.

Pod koniec naszej podróży na jednym z postojów spotkaliśmy Prezydenta Polski Andrzeja Dudę. Studenci mogli zrobić sobie zdjęcie, a także zamienić kilka słów z Panem Prezydentem.

Tegoroczna pielgrzymka ubogaciła nas duchowo, a także pozostawiła wspaniałe wspomnienia, które pozostaną na długo w naszej pamięci i sercu.